Szakkör

Teremtésvédelmi szakkör 2022. május 


A "Teremtésvédelmi szakkör a Karolina Iskolában" programelem a Karolina Iskolában hosszú évek óta szervezett természetvédelmi szakkörnek az energiahatékonyság és a megújuló energiaforrások használatának megismerésére fordítását jelenti.

Célunk, hogy az ökoiskolai és katolikus alaptantervhez igazodva a szakkörön részt vevőkben tudatosítsuk energiahasználatuk helyes vagy pazarló voltát, és nagyobb odafigyelésre ösztönözzük őket. Általános iskoláskorú gyermekekről van szó, játékos feladatokkal szeretnénk a kívánt célt elérni. Céljaink között szerepel továbbá, hogy felnyissuk a szemüket felelősségükre e kérdésben és tudatos energiahasználók legyenek, valamint a szűkebb mikrokörnyezetükben maguk is változtassanak "eddigi" szokásaikon és csökkentsék energiahasználatukat.

A célok elérése érdekében használni tervezett módszerek, tevékenységek, folyamatok:

– A gyerekek energiahatékonyság iránti érdeklődésének felkeltését a szakköri felhíváson kívül feladatokkal, az egyházi és világi törekvések összhangjának bemutatásával kívánjuk elérni.

– Az egyéni felelősség felismerése energiahasználat terén. Módszereink olyan feladatokat kínálnak a tíz alkalom folyamán, melyekkel saját maguk fogalmazhatják meg személyes élményeiket és mikrokörnyezetük energiahasználatának csökkentését, emellett olyan lehetőségeket mutatunk be melyekre talán még ők sem gondoltak.

– A tanulmányaik épüljenek be hétköznapjaikba és nélkülözhetetlen alapszokásukká váljanak. Olyan feladatokat kapnak, melyben saját magukat ellenőrizhetik, megtalálhatják a fenntarthatóság fontos és kiemelt szerepét. A szakkörök zárásaként pedig olyan díjakat osztunk ki, melyeket "zöldbeszerzéssel" szereztünk be, és minden szakkörön megjelenő résztvevőnek adunk emlékeztetőt, mely a tudatos és felelős energiahasználatra ösztönzi.

Célcsoport: 10-14 éves korosztály (3-5. osztályos általános iskolások) diákok, illetve rajtuk keresztül a szülők, hozzátartozók.


A szakkörök menetrendje:

– megérkezés a megbeszélt, kiértesített időpontra

– 10 percben tájékoztatás, helyszínek bemutatása

– kb. 1 órás interaktív szakkörök az adott témákban

Tervezett feladattípusok:

– Interaktív feladatok:

– 1.) Napelemek használata a családi háznál

Villamos energiatermelés napelemek használatával, tetőszerkezet kialakítása, hálózatra kötés, visszatáplálás, leadott teljesítmények, megtérülés.

– 2.) Kooperatív: energiavadászat az iskolában, helyett az otthonokban, kalandtúrán

Villamos energia fogyasztásának, használatának; MEGVALÓSULT A vízhasználat fogyasztásának kalandtúrája ; A víztisztítás, kémiai és energiafelhasználás szempontjából játékos kalandtúrán vettünk, vehettünk részt a SZERETED labor szervezésében szakköröseinkkel.

Gázhasználatának nyomon követése a kifizetett és a szolgáltatók által kiadott fogyasztási jegyzőkönyveken keresztül. A mérők felkutatása és a fogyasztási órák feljegyzései az iskolán belül. Újbóli ellenőrzés és a fogyasztott mennyiségek összevetése.Energia szakkör 2021.10.08. 

– 3.) Megújuló energiaforrásról a legjobb energia, amit nem használunk

Az energiatudatosság beépítése életmódunkba, mindennapi gondolkodásunkba; helyesen megválasztott közlekedés, életvitel, anyaghasználat, vásárlási szokások kihatása a mindennapok energiafelhasználására. EnergiaSzakkör2022.05.13, 

– 4.) Ökolábnyom mérés gyerekek számára

A kooperatív: energiavadászat az otthonainkban foglalkozásra építve ökolábnyomot készítünk otthonaink Ökolábnyomáról Energia Szakkör 05.27.

– 5.) Háztartási gépeink energetikai besorolása

A mindennapokban használt háztartási gépek energetikai besorolásának módszere, a megtakarítások kimutathatósága, tervezett elavulás és technológiai újítások. Energia Szakkör 05.20.

– 6.) Szélenergia felhasználása

A szélkerekek telepítéséhez szükséges szélmennyiség feltételek és bemérés, komplett rendszerek és házi kivitel, energiatárolás, használati csúcsok kiegyenlítése. Energia Szakkör 05.20.

– 7.) Biomassza felhasználás 

A biomassza alapú energianyerés formái, mezőgazdasági hulladékok felhasználása, pellet és egyéb kazántípusok, faelgázosítás, biomassza előállítás saját gazdálkodásból, biogáz képződése. EnergiaSzakkör2022.05.13. 

– 8.) Épületek minősítése energetikai szempontból 

A családi házak hőgazdálkodása, falazati rendszerek hőtechnikai mutatói, gazdaságosság, passzív házak rendszerei, az épületek energetikai tanúsítványának kiállítása és az értékesíthetőségükben betöltött szerepe. Energia Szakkör 05.02. 

– 9.) Családi házak szigetelési és fűtési rendszerei 

Szigeteléstípusok, falazat és szigetelés egymásra hatása, házi kivitelezési módszerek, nyílászárók szigetelése, szellőztetés, légkondícionálás, fűtési rendszerek és komfortérzet összefüggései, padlófűtés, falfűtés, energiahordozó ellátási biztonság. Energia Szakkör 05.02.

– 10.) Napkollektorok működése, működtetése 

A napenergia felhasználása használati melegvíz előállítására, hőcserélő és hőtároló rendszerek, fűtésrásegítés és megtérülés, elhelyezésének statikai feltételei, tájolási szempontok, karbantartás. Energia Szakkör 05.02.

 -11.) Természettudományos Kalandtúra

Készítsd el weboldaladat ingyen! Ez a weboldal a Webnode segítségével készült. Készítsd el a sajátodat ingyenesen még ma! Kezdd el