Szakköri foglalkozás
Épületek minősítése energia szempontból 2022.05.07.
Az ökoiskolai és katolikus alaptantervhez igazodva a szakkörön részt vevőkben tudatosítsuk energiahasználatuk helyes vagy pazarló voltát, és nagyobb odafigyelésre ösztönözzük őket, melyet sikerült megvalósítanunk, hisz rendkívül érzékenyek voltak a témára a szakköröseink. Általános iskoláskorú gyermekekről van szó, játékos feladatokkal szeretnénk a kívánt célt elérni.
Céljaink között szerepelt továbbá, hogy felnyissuk a szemüket felelősségükre e kérdésben és tudatos energiahasználók legyenek, valamint a szűkebb mikrokörnyezetükben maguk is változtassanak "eddigi" szokásaikon és csökkentsék energiahasználatukat. A napkollektorok használata az elmúlt években előretört és a pályázat kiírásakor még csak keresni is alig lehetett a háztetőkön lévő "energiagyűjtőket"! Hála Istennek azóta tudatosan és energiahatékonyság szempontjából is gazdaságos energiaforrásokat egyre többen telepítetenek a családi házak tetőszerkezeteire, s az önkormányzatok is egyre több napelemparkot építettek ki és egyre több középület energiahatékony felhasználására törekszenek.
Az energia minősítése, besorolása egy háznak elsődleges szempontnak kell lennie, hisz a gyerekek is látták, hogy mekkora az energiafogyasztása egy régi és egy új, vagy felújított háznak. Ők is látták, hogy az A és a D besorolás nagyon is sok anyagi kifizetéssel jár. Mindannyian azt vallották, hogy ők a legkorszerűbb és energia besorolású házat választanák, ha felnőnek és szüleiket, ha anyagilag tehetik erre buzdítsák.
A gyerekek nyitott szemmel és őszinte figyelemmel kísérik a körülöttük is felgyorsult világ rezzenéseit és ebben is nagyon, rendkívül nyitottak voltak a megnyilvánulásaikban. Érzékenyítésnek is mondhatnánk a felelősségüket és "tudatos energiafelhasználókká válásuk előszobájából beléptek az energiafelhasználók hatékonyságának szobájába!"