Nyitó program, Workshop, Kutyás terápiás foglalkozás 

Állatsimogató 2019.10.21.

 A program az óvodásokat, az alsótagozatos és két felsőbb osztályt érintett.

8.00-8.30 Az ovisoknak és az 1. évfolyam tanulóinak tartott előadást "Felelős Állattartás"-címmel dr. Pinnyei Szilárd állatorvos majd,

8.30-9.00 a 2-3-4. évfolyam és a két felsőtagozatos osztálynak.

9-12 óráig az állatok megtekintése történt

A program állatai: a kis Házi kedvencek.

A gyerekek zárt terű, mégis jól látható ketrecekben, "szállítókban" hozhatták be kis kedvenceiket.

A kisállatokról a szülők rövid leírást mellékeltek, melyben kitértek az állat élőhelyéről, szokásairól, táplálkozásáról, nevéről és egyéb érdekességeiről.

Kutyás terápiás foglalkozás 2021.05.10-14.

A teremtésvédelemnek elsősorban etikai és lelki gyökerei vannak, a kereszténységtől nehezen elválasztható, forgalom. Ugyanakkor a keresztény, bibliai gondolatokat a valláson túlmutatva, egyfajta közös nyelvre fordítva teszi mindenki számára befogadhatóvá.

A mindennapi életünkre lefordítva ez azt jelenti, hogy minden törekvésünkben tudatosítanunk kell cselekedeteink és személyes döntéseink külvilágra kifejtett hatását is – elsősorban értve ezalatt a természetes környezetünket.

Teremtésvédelemről akkor beszélünk, ha a természetet olyan ajándéknak látjuk, amelyet egy nagyon szeretett személytől kaptunk, s emiatt óvjuk, védjük, gyönyörködünk benne. Teremtésvédelem az, amikor szeretettel bánunk az ajándékkal, mert a szeretett ajándékozót látjuk benne és mögötte.

A teremtésvédelem tehát: szeretet! A teremtésvédelem célja a Teremtő és teremtményi iránti szeretetünk gyakorlása.

Ezen szeretet kifejezésében segíthetnek a házi kedvencek is.

A kutya jelenléte fontos lehet a gyermek személyiségfejlődésben. Jó hatással lehet a szociális kapcsolatokra, érzelmi fejlődésére, empatikus készségére. Érzelmi támasz lehet a gyermek számára. Az a gyermek, aki rendszeresen kapcsolatot tart egy kutyával kiegyensúlyozottabb, nyitottabb felnőtté válhat társainál. Csoportos foglalkozások során fejlődik a gyerekek együttműködési képessége, mivel együtt kell dolgozniuk a kutyával, a terapeutával és társaikkal. Fontos a fegyelmezettség, a szabályok betartása és az egymásra való odafigyelés. Továbbá a fejlesztő foglalkozások nagy részét kutyás támogatással is meg lehet valósítani, hisz koordinációt, orientációs, mozgásos feladatokat kutyával még élvezetesebb végezni, de az elméleti tudás elsajátításában, a tanulási vágy kialakításában is segíthet.

A kutyaterápia a mozgási, értelmi, érzelmi-akarati képességek fejlesztésében működnek közre. A fókusz a kötődésen alapuló szeretetkapcsolat kialakulását segíti a gyermek és az állat között. A gyermek a saját érzelmeiről, a saját fontosságáról és a saját érdekeinek az érvényesítéséről is tanul. Megtanul ráhangolódni az állatra, és helyesen megélni és kifejezni az érzelmeit és a társas viselkedés szabályait kell rugalmasan alkalmaznia.

A gyerekek sokszor nehezen szabályozzák az érzéseiket, a késztetéseiket. Amikor fejlesztésük során – bármilyen diagnózis legyen is a háttérben – azt szeretnénk megtanítani nekik, hogy szabályozzák belső folyamataikat, akkor arra van szükség, hogy a kutya csak abban az esetben adjon visszajelzést, ha a gyerek a megadott módon közelít hozzá. Ha ez történik, akkor a kutya azonnal reagál, pozitív visszajelzést ad, megerősít.

Amit a gyerekek a terápiás folyamat során a kutyától és a kutyás terapeutáktól megtanulnak, azt végül az összes emberi kapcsolatukban és minden terápián kívüli térben képesek lesznek megvalósítani.

Workshop 2021.08.30.

Teremtésvédelmi szemléletformáló keretében workshopot szerveztünk, amelyben felhívtuk az iskola pedagógusai, technikai dolgozói figyelmét saját háztartásuk energiahasználatának költségoldali vetületeire, a lakóházuk korszerűsítésének lehetőségeire, azok várható költség-haszon értékeire, és az azokhoz elérhető támogatásra, valamint egyéni fogyasztásuk mértékére és az energiaigények csökkentésére.

Célunk volt, hogy a pedagógusok és technikai dolgozók felismerjék saját felelősségüket az energiahasználat csökkentésének kérdésében, így hitelesen közvetítsék ezt a tanítványok felé is. Továbbá célunk volt az is, hogy olyan egyszerű odafigyelést, vagy kisebb beruházást igénylő változtatásokat eszközöljenek ki saját háztartásukban, melyek jelentősen csökkentik a CO2 kibocsátást.

Tekintettel arra, hogy a diákok csak akkor lesznek fogékonyak egy téma iránt, ha tanáraik és az őket körülvevő felnőttek azt hitelesen, magukénak érezve közvetítik számukra, fontosnak tartjuk, hogy a pedagógusokat és az iskola minden dolgozóját is bevonjuk az energiahasználat csökkentésének kérdésébe. Ahhoz, hogy őket minél inkább érdekeltté tegyük az energiacsökkentésben, szükséges, hogy megvilágítsuk a kérdés anyagi oldalát, és felhívjuk a figyelmüket arra, hogy milyen mértékben csökkenthetik kiadásaikat egy-egy energiatakarékossági beruházással és megismertessük velük azt a tényt, hogy ez nem feltétlenül jelent őket megterhelő, nagy anyagi ráfordítást.

Fotógaléria

Készítsd el weboldaladat ingyen! Ez a weboldal a Webnode segítségével készült. Készítsd el a sajátodat ingyenesen még ma! Kezdd el